Bildbomb


Här bodde jag, mitt i backen i en mysig stuga. Inte helt fel i vinter då jag äntligen ska börja åka slalom igen


Såhär satt jag efter 15.00 varje dag, ungefär. Utslagen, ömmande fötter med min Loka citron


Hade bara 1an, 2an, 4an och 6an. Jag var i princip tvingad att titta på Simpsons och Family Guy 4 timmar om dagen


Jag underhöll mig själv


Som sagt


Utsikten var unget att klaga på iallafall


Mitt rum som jag fick chilla i


Jag var ledig i fredags, så jag åkte till pappa och bakade och myste på


Fillimpor med äpple, linfrön och solrosfrön


Rökte mycket. Rökte och drack kaffe


Satt på pappas altan och åt frysta hallon, saknade Carro och lyssnade på Bon Iver i sensommarsolen


Hade inflyttningsfest för pappa med smörgåstårta (jag åt laxsallad) och drack vin (jag drack vatten), lyssnade på gamla 80-talsgodingar så som Simple Minds, mm, skrattade och pratade med vänner


Jag jobbade sista dagen på lördagen. Såhär ser jag ut när jag jobbar + ett långt förkläde. Jag fick fick ett av tre gallanfall där på lördagen och kunde inte jobba mer, det gav inte med sig trots medicin, så på onsdag har jag fått tid på VC för att få en akutremiss så jag ska få operera mig, skönt men lite läskigt


Sen på lördagkväll åkte jag hem till fina (ja, Sundsvall blev helt plötsligt fint) Sundsvall och mamma. Fick kvällsfika och sömn i min egna säng


Igår var vi ute till Norma och Dan och hälsade på. De äldre åt äppelkaka och jag drack kaffe. Vi pratade om jobbet, livet, vad som hänt sen senast och jag njöt för första gången på länge av att vara på landet.


Jag fick plocka äpplen direkt från trädet. Gudomligt goda. Samt att vi fick med oss en halv påse med trattkantareller som vi hittade i skogen. Det var en vinst, bara det.

Vi åkte hem efter det. Jag lagade korvgryta med kikärtor och tomater med spagetti, sen umgicks jag och mamma, tittade på tv, kikade runt på lägenheter och granskade nya Ikea-katalogen.

Idag ska jag städa mitt rum, diska undan i köket och sen ska jag ut till Norma och Dan igen, som sagt.
Det blir surströmmingspremiär för mig. Alltid lika trevligt. Det är något jag verkligen älskar. Surströmmning. Även om alla andra hatar det, så älskar jag vet. Salt, gott, kulinariskt på något vis. Bara jävligt svenskt.

Över och ut


Kommentarer
Postat av: cärru

Guuud va skönt att du börjar blogga normalt, snacka om att jag har saknat det! Fast inte lika mkt som jag saknar dig! ÄLSKAR pippi-tröjan btw, skit snygg <3

2011-09-05 @ 12:00:37
URL: http://getinmyring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0