Gud, vilken dag!

Jag glömde helt bort att det var lördag idag, vilket slutade med att jag var på jobbet runt sex även fast jag började halv sju. Det var ju skönt till en början, men vi hade över 50 till frukosten och diskmaskinen funkade inte vilket ledde till att disken samlades på hög, allt blev skitigt och äckligt och flottigt och allt tog slut i matsalen, ungefär.

Vi fick iallafall till allt till slut, och allt löste sig. Vi fick igång maskinen och jag stod två timmar och diskade. När klockan var tio i tre andades jag ut. Tio minuter kvar, tänkte jag. Hur fel hade jag inte? Hanna som jag jobbar med fick slut tolv, så det var jag och en tjej som heter Kerstin som jobbade. Allt var kaos till lunchen så jag fick stanna kvar ett tag till, hjälpa dom att putsa bestick. Vi sa en halvtimme, det kändes ändå okej. Men tiden gick, uppgifterna jag fick blev fler och fler och blodsockret blev näst intill obefintligt. Var likblek när jag tittade mig i spegeln. Jag fortsatte iallafall med allt jag skulle göra, vilket till slut ledde till ca 3½ timme övertid.
Jag ska egentligen inte klaga. Tjänade över 1000 kr idag. Men fötterna är döda, magen är död efter att jag hetsätit mat pga att jag var så fruktansvärt hungrig och jag är tröttare än de flesta just nu.
Jag ska ta en dusch, kolla runt lite på tv och sen sova. Ska vara i säng senast halv tio ikväll.
Jag vet inte om jag måste gå ner till frukosten lite tidigare imorgon. Minns inte om jag skulle göra äggröra och bacon eller inte. Roligt om jag glömde det enda som Hanna bad mig göra.
Imorgon åker jag till pappa efter jobbet iallafall. Kyckling och pasta blir det till mig. Med massa god sallad, fetaost, oliver, loka till det! Gott!
Ha en fin kväll, allihopa.

Fint jag hade det imorse va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0